2.8.12

Health

Hej på er! Sitter just nu på jobbet, väntar på att sluta om en timme. När jag kommer hem ska jag käka något lätt, typ kvarg och hallon sen ska jag köra tävlingsuppvärmning! Måste få upp tagget lite, men har kört grymt bra intervaller senaste 2 veckor, snabbare än väntat dessutom. Alltså, tävling på lördag i Västerås, gurkspelen 800 M. Efter träningen ska jag försöka hinna klämma in ett till pass, spinning med Emma! Älskar att svettas och bara känna suget ifrån syran i benen! Vissa kallar det för självplågeri, men jag finner mig mer lycklig efter ett jobbigt pass än att inte träna alls, eller vad säger ni?
Ikväll tänkte jag bjuda på ännu en middag, denna gång för min vän Erika som jag berättade om tidigare, fan vill inte att du ska åka:(:( Vi ska iallafall grilla och ha någon god sallad till det!

För ungefär en månad sedan började jag med detox, det är en slags rensning/diet. Det är i princip bara vegan mat man äter. Sen dess har jag minskat allt som har med kött att göra. Men jag äter det såklart, men inte varje dag, kanske 1-2 ggr/veckan. Annars skulle jag nog inte orka träna, då man är i tävlingssäsong.
Igår gjorde jag och Sarah en jätte god middag! Det blev färsk pasta med kyckling, sås och en god sallad. Vi hade i lite vin, buljong, senap, dragon, basilka, soltorkade tomater bland annat. Jag och Sarah gjorde en underbar kladdkaka igår på kvällen, ibland får man faktiskt unna sig! Det är när man sällan äter onyttig som man uppskatta sötsakerna mycket mer, iallafall jag! Fick en kommentar idag(yey) angående min träning och kost. Kanske borde skriva mer om det om ni nu finner det intressant!

Inga kommentarer: