3.8.12

En ny destination i livet?

Folk tänker elände och förödande omständigheter. Jag ser det som en chans att göra något riktigt vettigt i livet.


Läser bloggen http://annaicentralafrikanskarepubliken.wordpress.com/ och känner ett begär. Enda sedan starten av mitt projekt arbete om Svälten på Afrikas horn skulle jag vilja bli volontär. Förra helgen såg jag en film som hette machine gun preacher som var baserad på en verklig händelse/person. Det handlade om en man som tog tag i problemet istället för att sitta på andra sidan jordklotet och känna empati. Han började bygga barnhem i ett land som är väldigt utsatt av LRA - en av jordklotets mest fruktade rebellgrupper. Denna man riskerade sitt eget liv för att rädda flera hundratals andras. Är det inte det livet går ut på egentligen? Att hjälpa andra. Jag är väldigt öppen för nya miljöer och nya människor. Folk säger åt mig att bli fadder, skänka någon slant i månaden, men det räcker inte för mig. Jag tror att jag skulle kunna tillföra en hel del genom volontär arbete. I vinter eller i vår kanske. Nånting ska göras iallafall, det lovar jag.

Inga kommentarer: